Sider

søndag 20. november 2011

Siste kveld i Thailand:(

Som jeg skrev i forrige innlegg, så er det slik at fantastiske opplevelser også har en ende, og nå nærmer vi oss med stormskritt.
Siste kvelden leide vi scooter igjen og kjørte til byen Lamai. Her var vi først litt turister....

Når man skal være effektiv, så trenger man jo ikke å ta av seg hjelmen på shopping;)
Så fortsatte vi opp i høyden til et resort som heter Silavadee, og der bestilte vi oss aromamassasje for siste gang. Dette stedet har fått følgende pris: Worlds Best Luxary SPA.

Mens vi ventet på timen vår, tok vi en drink i baren:)
Og her møtte vi også denne karen!! Da jeg kommenterte følgende: that's a big one, fikk jeg til svar: no, it's a small one.
Kan vel si at vi har litt ulike oppfatninger av akkurat det;)
Så venter vi på SPA behandlingen vår

Vi ble ført inn i en egen "spa villa" hvor vi hadde behandlingen:)

Ole Jørgen hadde sin absolutt beste massasje på turen, mens jeg var ganske skuffet. Men sånn er det vel bare noen ganger...
Etter endt spa time reiste vi tilbake til Lamei for middag, og for første gang på turen gikk vi på en turistfelle.
Jeg har en viss forståelse for at mange synes det er topp med restauranter hvor menyen er på minst flere språk, og da gjerne et skandinavisk, hvor man hører norsk på flere av bordene og man kan få servert akkurat det man får hjemme, MEN det er bare ikke oss. Når vi er på tur vil vi gjerne oppleve nye og spennende ting, det gjelder både mennesker og mat. Det å gå på den samme restauranten dag etter dag passer ikke oss.
Ihvertfall, i det vi setter oss ned hører jeg noen prater norsk bak meg, og jeg blir litt lattermild og litt oppgitt. Når da kommentaren som følger rett etter fra det samme bordet er følgende: åssen smakte t-bone steak'n a Roger?......så ser vi på hverandre med enda mer latter og oppgitthet....

Vi bestiller oss som vanlig forrett bestående av ulike thairetter, og når bestillingen er gjort, kommer det en ruvende bursdagssang på høytaleren og servitøren kommer inn med kake og lys til mannen som blir rundt 65 år tipper jeg. Ole Jørgen og jeg veksler igjen blikk, denne gangen enda mer lattermilde og oppgitte;)

Til hovedrett denne gangen bestilte jeg meg noe av det beste jeg vet, nemlig hummer. Jeg synes det er helt fantastisk godt og thailenderne er gode på sjømat.
Før hummeren blir tilberedt!!!
Middagen er servert, og i det hummeren blir plassert foran meg på bordet, kommer kveldens godkommentar fra det norske bordet bak oss: ja, det var rekecoctailen sin det!!!
Jeg kan ikke si annet enn: I rest my case!!!!! ;)
Selvom vi bommet litt på restauranten med tanke på at dette ikke er helt vår stil, så var maten veldig god, både thaimaten og hummeren:)
Navnet på restauranten er forøvrig dette:
I morgen reiser vi tilbake til Bangkok hvor vi bl.a skal ha en prøving hos skredderen. På kvelden reiser vi hjem til Norge og vi gleder oss veldig til å se barna våre igjen, men skulle gjerne hatt med oss varmen. Det er jammen godt vi går inn i en koselig måned med juleforberedelser:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar