Sider

mandag 14. november 2011

Jungelsafari på elefantryggen og til fots:)

Vi har plutselig blitt slike frokostmennesker, enda ikke misset en frokost!!:) Det er faktisk ganske utrolig til oss å være;)

Det kan jo ha noe med at man spiser frokost ved slike locations:)
I dag var planene klare, jungelsafari både på elefantryggen og til fots. Da vi ankom stedet var det muligheter for å mate elefantene, og det ville jeg gjerne. Vet dere at en elefant spiser ca 400 kg mat pr dag? Det er mye det, men så er de store også da:) De er veldig glad i ananas, bananer og søtsaker.

Den elefanten som jeg her mater heter Leo, er 10 år og han som eier han har hatt han siden han var 1 år. De har altså jobbet sammen i 9 år, og det skjønner man når man hører "språket" de har seg imellom.

Synes han er veldig søt jeg :)
Så har vi kommet oss på elefanten og her ser dere "sjåføren" vår. Vet virkelig ikke hva en som rir elefanter heter, elefantrytter kanskje?:)
Et annet par som også var på samme tur som oss, de er ikke noen små kryp akkurat disse elefantene!
Åh, så søte:) Disse er 2 og 3 år. Han som red vår elefant kunne fortelle at den på 3 år ville være klar til å bære folk om ca 5 år.
Så har vi kommet av elefanten og på vei til fots inn i jungelen.
En fin opplevelse og jeg jobbet hardt med meg selv ved å prøve å la vær å tenke på hvilke dyr vi kunne møte på vandringen....
Viste vi skulle inn i en hule for å se på flaggermus, og jeg spurte før vi gikk inn om de sov. Fikk klar beskjed om at de sov og at det ikke ville være farlig.
De som kjenner meg (Jeanette) godt vet at jeg har angst for krypdyr, jeg kan få pusteproblemer og skikkelig hjertebank ved syn av rotter, mus, slanger, firfisler, frosker osv. Det er faktisk så ille at jeg vurderer å søke hjelp. Det betyr at jeg hadde en kamp med meg selv før jeg gikk inn til disse flaggemusene. Men det var faktisk ikke ille i det hele tatt, de var jo så små og få...
Men jeg hadde ikke sånn kjempe sansen for guiden vår som klappet i hendene for å få de til å våkne....;)

Neste på programmet var at vi skulle komme til et fossefall og da har man jo noen forventninger til et stort og flott fossefall.......men det var ikke helt sånn...


Selvom det ikke var så stort, så var det veldig deilig å avkjøle seg:)
Tilbake fra fotturen i jungelen og tid for toalettbesøk, og her var det en ny variant!!!
Her er det bare å sette seg i hockey og håpe på treff;)
Så bar det opp på elefantryggen igjen:)


Det var en kjempe fin tur og en litt annerledes opplevelse:) Det å ri på en elefant er vel så absolutt noe man bør gjøre før man "tar kvelden"....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar